.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
درخواست استاندار مازندران از وزير بازرگاني

استاندار مازندران از وزير بازرگاني خواستار خريد تضميني 50 هزار تني برنج محلي مازندراني شد.

به گزارش روابط عمومي استانداري مازندران، سيد علي اكبر طاهايي استاندار مازندران طي نامه‌اي به وزير بازرگاني خواستار بررسي و رفع مشكلات فروش برنج محلي مازندران شد.

در بخشي از اين نامه از اقدامات مؤثر در سال گذشته در ابلاغ خريد تضميني برنج كه در يك فرصت محدود بيش از ۶۲ هزار تن برنج از شاليكاران و شاليكوبي داران استان مازندران خريداري شد، تشكر به‌ عمل آمده است.

در ادامه اين نامه آمده است؛ از آنجا كه بر‌اساس آمار جهاد كشاورزي استان در سال گذشته ۶۷ درصد سطح زير كشت و ۵۳ درصد توليد برنج استان از نوع محلي برآورد شد، بيشترين مشكلات برنج استان در سال گذشته مربوط به عدم فروش برنج محلي به ويژه طارم مرغوب بوده است كه همواره مورد اعتراض شاليكاران عزيز واقع شده است.

استاندار مازندران در اين نامه تأكيد كرده است: به ويژه آنكه با ورود بي‌رويه برنج‌هاي وارداتي هند و پاكستاني كه از نظر پخت و پايين بودن قيمت آن، توانسته است تا حدودي با برنج طارم مازندراني رقابت كند و زمينه ركود بازار را تشديد كند.

طاهايي با اشاره به تلاش‌هاي اندك صورت گرفته در خريد برنج محلي از طريق اتحاديه‌هاي شركت‌هاي تعاوني مصرف كاركنان دولت و فرهنگيان و كاهش ركورد فروش برنج سال گذشته، از وزير بازرگاني خواسته است به جهت عدم تكرار مسائل و مشكلات سال گذشته و ايجاد انگيزه مناسب در شاليكاران براي كشت برنج ارقام مرغوب علاوه بر خريد تضميني ارقام پرمحصول، برنامه خريد تضميني برنج محلي را نيز حداقل به ميزان ۵۰ هزار تن در سال جاري در دستور كار خود قرار دهد.

تداوم خريد و توزيع برنج محلي از سوي اتحاديه‌هاي شركت‌هاي تعاوني مصرف كاركنان دولت و فرهنگيان در سال جاري و الزام مؤسسات دولتي به خريد برنج توليد داخل بر اساس مصوبه هيئت دولت نيز از ديگر موارد درخواست استاندار مازندران بوده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

کار شناس 20 ارديبهشت 1389
اقای استاندار مشکل برنج محلی به قیمت تمام شده است و خرید محصولات تضمینی بیشتر مربوط به اقلام کالاهای پر مصرف است از نوع ندا و امل 1و ...است لذا تدبیر بایستی متناسب با شرایط تولید و قدرت خرید و تقاضا برای مصرف باشد بنظر میاید کارشناسان کشاورزی همانند سالهای گذشته در این زمینه هیچ طرح و برنامه ای نداشته و غالب تولید کنندکان بصورت سنتی افدام به کشت طارم و غیره مینمایند و این موضوع با توحه به حضور اینجانب در جلسات متعدد استانی در 8 سال اخیر یک معضل دستگاهی است تا وزارتی لطفا در داخل استان مدیریت فر مایید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.176 seconds.